Eerste week Nieuw Zeeland: via Auckland naar de wonderschone natuur

Daar ging ik dan, gepakt en bezakt naar Schiphol Airport. Als het goed is, had ik alles mee voor de komende zes maanden, al panikeerde ik onderweg in de auto nog even toen ik dacht dat ik mijn portemonnee vergeten was ( sorry Wesley). Op de luchthaven aangekomen moest ik eerst mijn reisbuddy Mark zien te vinden, zodat we konden inchecken. Hier bleek dat we tijdens de vlucht niet naast elkaar zouden zitten. Op zich jammer, maar misschien dat er nog wat te regelen viel in het vliegtuig. Er was nog even wat tijd over om samen met de meegereisde familie een bakje koffie te doen en dat deden we dan ook maar. Toen kwam toch het onvermijdelijke moment, namelijk het afscheid nemen. Met name voor de Mark-aanhangers was het wat emotioneler, omdat hij meer dan een jaar weg zal blijven. Ik zal zelf ‘slechts’ een maand of 6 rondreizen. Rond 13 uur was het tijd om te boarden en ik vroeg meteen aan de dame die naast me zat of ze met Mark wou ruilen van zitplek. En dat wou ze wel. De vlucht met China Airlines bracht ons, via een tussenstop van 3 uurtjes op Bangkok, naar Taipei. Daar wachtte ons een 10 uur durende overstaptijd. Die uren wouden we graag slapend doorbrengen en dat deden we in het Evergreen Transit Hotel op het vliegveld zelf (kamers zijn daar per uur te boeken : )). Na deze relaxte stop gingen we verder naar Brisbane (Australië) en uiteindelijk arriveerden we, na een totale reistijd van dik 40 uur, op Auckland Aiport. Nieuw-Zeeland was bereikt!! Jihaaaaa!!

De eerste twee nachten in Auckland waren al geboekt en het was dus zaak om zo snel mogelijk ons bed op te zoeken. Moe waren we namelijk wel. Oh ja johh? Het vergde nog wat tijd, maar uiteindelijk stapten we onze kamer binnen van de Silverfern Hostel. Een erg basic accommodatie, waarvoor je iets teveel betaalt vind ik (zeker vergeleken met de slaapplekken die we later zouden hebben). We hadden daar twee roomies, namelijk een Duits echtpaar van rond de 60. Het zou niet bij deze twee Duitsers blijven, die we op onze reis tegen zouden komen. Auckland stond vooral in het teken van bijkomen van de reis en bedenken van wat we zoal nodig hebben. Zo hebben we geïnformeerd naar een belastingnummer en hebben we een Nieuw-Zeelands telefoonnummer geregeld. Verrekte handig, want bellen in dit land is kosteloos. Natuurlijk hebben we ook wat van de stad kunnen zien. Het is een drukke, jonge stad met weinig oude gebouwen. Het havengebied is mooi en de Sky Tower is best leuk om te zien. Auckland is echter niet iets om de lange trip naar Nieuw-Zeeland speciaal af te leggen. De wonderschone natuur is dat wel.

Na drie nachten Auckland City besloten we om naar het Noorden te gaan. Whangarei leek ons wel een aardig plekje. Het boeken van een hostel aldaar kostte nog wat moeite, omdat het ook voor Nieuw-Zeelanders momenteel vakantie is en de accommodaties dus eerder vol zitten. Na wat ge-wifi en gebel, kwamen we wel bij een prachtlocatie uit. Little Earth Logde was de naam van dit ‘hostel’ en het was echt een paradijs. Prachtig gelegen in de heuvels nabij Whangarei en er was geen verkeer te horen, afgezien van de auto’s van de andere gasten. Van hieruit hebben we een mooie wandeling, door de bossen, naar de Whangarei Watervallen, gemaakt. Zeker de moeite waard! De volgende dag zijn we de grotten (the Abbey Caves) ingedoken. Voorzien van zaklamp en helm gingen we ondergronds. Je moet hier absoluut niet in je eentje heen gaan. Als je lamp uitvalt, vind je de weg niet snel terug.

Eenmaal terug pakten we onze spullen en konden we ons naar een ander onderkomen begeven. Bunkdown Lodge heette het en lag meer centraal en niet zo mooi omgeven met bomen en heuvels. Maar het was verder een prima verblijf, waar ook een aantal andere backpackers verbleef. Een bonte gezelschap van veel Duitsers, een Engelse, een Oostenrijker, zelfs een Kiwi en wij als Nederlanders maakte er een heus feestje van en na veel kaartspelletjes en drankjes was het goed slapen. Als roomie hadden we hier wederom iemand uit Duitsland. Omdat we ook hier maar een nacht konden blijven, waren er al plannen gemaakt. De volgende dag vertrokken we met de bus naar Kerikeri, een echt Maori-stadje, nog wat verder noordelijk gelegen. Dit plaatsje ligt vlakbij de Bay of Islands, een van de grootste natuurattracties van Nieuw-Zeeland. Water, watersport en wateractiviteiten, daar draait het hier om en dat is precies waar we naar op zoek zijn. Meer daarover in een volgend stuk tekst.

That’s all for now en ‘Sweet as’! Dat laatste is een veelgebruikte uitdrukking hier in Kiwiland, wat zoiets als ‘vind het helemaal mooi’ moet inhouden. En dat is het zeker!

Cheers!

wpid-CAM00019.jpg Bakje koffie op Taipei Airport IMAG0120 CAM00016

2 gedachten over “Eerste week Nieuw Zeeland: via Auckland naar de wonderschone natuur

1. Hey, waar is die “ik ben Denny en ik zit een pokke eind bij jullie vandaan haha nou mooi” blog gebleven? Vond je ‘m zelf ook niet zo sterk? 😛

En doe deze link eens op Facebook zetten, anders ben ik de enige die je blog leest.